torsdag 20 oktober 2011

Superkrafter - från osynlig till supersmart

Författare och illustratör: Johan Unenge
Förlag: R&S
År: 2011
Sidor: 46


Vad finns det egentligen för olika superkrafter och hur vet man vilken superkraft som skulle passa en bäst om man fick välja? På ett roligt och kortfattat sätt beskriver Johan Unenge en rad välkända och mindre kända superförmågor: hypnos, resa i tiden och vara osynlig men även ha superhumör och ha supergrepp i skorna. I slutet kommer knorren med att vara supervanlig, något som säkert många som, på något sätt, är ovanliga drömmer om. Tänkvärt. 

En lättsam och rolig bok som jag helt klart gillar! Jag har svårt att välja vilken superkraft jag själv skulle vilja ha. Kanske att kunna läsa supersnabbt så jag hinner läsa alla böcker jag vill? Fast den tog inte Johan Unenge med.  



Typ av bok: faktabok (uU)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails