måndag 28 november 2011

Aldrig förlåt!

Författare: Mårten Melin
Förlag: Nypon
År: 2011
Sidor: 14

Detta är en lite ovanlig och kuslig berättelse vars handling är väldigt svår att beskriva utan att avslöja för mycket... Berättarjaget är hemma tillsammans med sina föräldrar och bror. Men varför är det så märklig stämning och varför ignoreras berättaren?

Jag gillar stämningen i berättelsen och att så mycket sägs mellan raderna i denna korta text. Kuslig stämning och spännande slut som inbjuder till mycket diskussion och fortsatt skrivning. Stort plus att det finns lektionsmaterial på förlagets hemsida!
Typ av bok: Sluka Lätt (uHc)

2 kommentarer:

Mimma sa...

Hej!!
Här sitter en lästokig 12 åring.
Jag läser alla möjliga böcker, men favvo kategorin är Fantasy skräck. När jag bläddrade igenom här på skräck fick jag massor av böcker jag borde läsa!! Den här bloggen har nu blivit en av mina favvo webb sidor!! Lägg aldrig ner den!!!
Ska kolla in fler böcker nu!!
//Mimma

Sandra sa...

Åh tack! Vad kul att du gillar bloggen! Ska verkligen försöka att hålla liv i den! Har varit dålig på att läsa ett tag nu men jag är nog snart igång igen. =)

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails