måndag 28 november 2011

Ett steg för långt

Författare: Norah McClintock
Originalspråk: engelska
Översättare: Lena W Henrikson
Förlag: BW
År: 2007
Sidor: 192
Serie: Chloe & Levesque del 1

Chloes skola är i chock. Peter, som var elev på skolan, har hittats död nedanför en brant klippa. Det ser ut som ett självmord, men Peters mamma är helt säker på att så inte kan vara fallet. Men kanske är hon bara förvirrad? Hon påstår nämligen samtidigt att Peter och Chloe var nära vänner och Chloe anser att hon på sin höjd har hälsat på Peter i korridoren någon gång. Peter var ingen man umgicks med. Han var inåtvänd och mest intresserad av att sitta ute och titta på stjärnhimlen.

Chloes styvpappa är polis och genom honom förstår hon att fallet med Peter undersöks ur många olika vinklar. Sakta men säkert lägger hon ihop olika händelser och personer och börjar förstå vad som egentligen hände på klippan den där natten.

Jag blev helt glad när jag råkade hitta denna serien! Tycker det är lite brist på bra ungdomsdeckare och jag gillade författarens Minns du?. Ju fler sidor jag bläddrar i boken desto mer inser jag dock att författaren gör helt rätt i att skriva korta böcker istället, för segare och långsammare deckare får man baske mig leta efter! Väldigt länge händer absolut ingenting och Chloe bryr sig inte ens om fallet utan det hon får reda på är sådant hon i princip snubblar över. Inget driv och väldigt, väldigt många sidor om helt andra saker som inte fyller någon som helst funktion. Och sedan kommer plötsligt lösningen på de fem sista sidorna. Häpp.

Blir inga fler delar lästa och inget inköp till biblioteket tyvärr.


Typ av bok: uHce

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails