onsdag 29 augusti 2012

Tredje kärleken

Författare: Monika Zak
Förlag: Opal
År: 2005
Sidor: 239
Serie: andra boken om Alex Dogboy
Typ av bok: kapitelbok, ungdomsbok
Denna sanna historien, enligt Zak.

Okej, jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att få veta hur det gick för Alex. Därför kastade jag mig snabbt över del två i den snabblästa serien.

Alex har nu hunnit bli femton år och livet på gatan blir tuffare. När man är så pass "vuxen" går det inte att tigga längre utan man måste försöka få in pengar på annat sätt. Han har bosatt sig i Dona Rosas ruin och är därför inte riktigt hemlös längre. En dag möter han Zofi och livet förändras radikalt för Alex.

Denna delen känns lite svartare än den första. Livet är hårdare för Alex och han går igen ofantligt hemska saker. Det är högst förståligt att första delen är Hcg-klassad men denna är uHc. Det kanske inte var helt bra att läsa andra delen direkt efter första för väldigt mycket blir upprepning. Jag gillade helt klart första bättre än andra och nu får den tredje delen vänta ett tag, om det alls blir att jag läser den.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad i boken tycker du särskilt mycket om?

Sandra sa...

Hej Anonym! Minns inte riktigt, med tanke på att det är typ fyra år sedan jag läste boken. :) Vad tycker du själv?

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails