torsdag 1 oktober 2015

Halloweenfesten

När jag besökte stadsbiblioteket för några dagar sedan snubblade jag över den nya serien Monsterhotellet och tyckte den såg spännande ut, så jag lånade hem den del som verkade vara först - Halloweenfesten.

Varulven Bosse jobbar på ett hotell i Lappland tillsammans med sina barn Ulv och Ylva. De förbereder en halloweenfest som de har annonserat att de ska ha och Bosse är orolig för att maten ska vara för god. När de första gästerna anländer anar Ulv och Ylva att något inte står rätt till med dem. Är de verkligen riktiga monster?

En smårolig historia som jag är rätt säker på kommer gå hem hos målgruppen. Bra med böcker som har snäppet över Börja Läsa-nivån för de passar inte riktigt för nybörjarläsaren då det är en del lite längre och svårare ord. Det känns som en bokserie som kan passa Monstersson-älskarna som behöver en lite större läsutmaning.

Det är inte illustrationer på alla sidor men de som finns är väldigt fina och passar perfekt till historien. Som skolbibliotekarie gillar jag ju dessutom frågorna och uppgifterna i slutet av boken.


Monsterhotellet - Halloweenfesten
Författare: Anna Hansson
Illustratör: André Högbom
Förlag: Beta Pedagog (2015)
Serie: Monsterhotellet
Provläs på Smakprov


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails