fredag 2 oktober 2015

Madicken och Junibackens Pims

Nu har jag äntligen läst även andra boken om Madicken! Efter att ha läst första boken i Läsglädje med treorna bestämde jag mig för att läsa denna. Det var långt ifrån alla historier som jag minns att jag läst eller sett tidigare. Jag gillar att de flesta kapitel är fristående, vilket gör att de bör passa bra som högläsning. I boken ska Madicken och Lisabet få ett syskon, vilket nog de vuxna läsarna kan förstå redan i början i boken, men det är först i slutet som syskonen får reda på det. Jag tycker det är synd att det aldrig kom någon tredje bok för det hade varit spännande att se hur livet på Junibacken förändrades med ytterligare ett barn i familjen.



Madicken och Junibackens Pims
Författare: Astrid Lindgren
Illustratör: Ilon Wikland
Förlag: Rabén & Sjögren


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails