måndag 10 januari 2011

Ny utmaning

Jag vet att utmaningar inte är min starka sida. Att hoppa på dem är galet kul, men att fullfölja är en annan femma... I Enligt Os utmaning är jag ännu bara på bokstaven R och således många veckor efter. Har dock inte gett upp hoppet än! Bättre att bli klar sent än aldrig och R är ändå rätt långt fram i alfabetet.

Nu har jag dock hittat en utmaning som jag tror skulle passa mig. Ett hem utan böcker har bestämt sig för att läsa sina egna böcker i år och då en per bokstav (författarens efternamn). Med tanke på att även jag tänkte prioritera de ständigt växande bokhögarna här hemma så tycker jag att utmaningen verkar bra och utmanande. Värt ett försök i alla fall och 29 böcker på ett år bör ju vara lätt fixat.

Vissa har valt att redan nu plocka ut ur bokhyllan vilka de utvalda titlarna blir. Jag ränker frilansa betydligt mer. Tills vidare är mitt alfabet tomt. Två och en halv bör hinnas per månad och det känns inte omöjligt... Håller dessutom redan på med både B och M ur egen hylla!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails