torsdag 7 juni 2012

Laser ninja

Författare och illustratör: Julien Neel
Originalspråk: franska
Översättare: Lotta Riad
Förlag: Wibom
År: 2011
Sidor: 48
Serie: femte boken om Lou
Typ av bok: serie

Det bär mig emot att särskriva rubriken, men heter den Laser ninja, så gör den. Ack och ve.

I början av boken brinner Lous lägenhet ner och samtidigt som hon och hennes mamma med sambo står och tittar på lågorna har hennes mamma den goda tajmingen att berätta att Lou ska bli storasyster! Boken följer sedan Lous liv fram till födseln. Genom en gammal dagbok får hon veta en hel del om sin mammas liv när hon väntade Lou, och det visar sig att en del av historien kommer att upprepas.

Jag gillar Lou-böckerna, men precis som jag har skrivit innan tycker jag inte riktigt att de passar för den målgrupp som verkar vara mest sugna på att läsa dem. Denna delen tycker jag dessutom är lite tråkigare än de tidigare då det mest är återblickar från Lous mammas liv.


Andras tankar om boken:
Bild & bubbla
Serienytt
Shazam

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails