lördag 12 juni 2010

En komikers uppväxt

Författare: Jonas Gardell
Uppläsare: Jonas Gardell och Axel Segerström
Antal CD: 4 kassetter(!)
Tid: ca 5 timmar
Förlag: Kassettbok
År: 1992

I mina gömmor hittade jag Gardells En komikers uppväxt. Älskade den när jag läste den för massor av år sedan och tyckte även om filmen, men det var ett tag sedan nu och den behövdes dammas av. Fortsättningarna har jag faktiskt ännu inte läst och jag hoppas jag hinner läsa eller lyssna vidare inom kort.

Boken handlar om Juha som ser tillbaka på sin barndom på 60-talet. Han var vän med Jenny och Tomas som är de lite utstötta i klassen och med tiden går det bara mer och mer fel. Rörande och träffsäkert tycker jag. 

Påminner om: Tomas fest påminner mig om Annika Thors Sanning eller konsekvens och Den där Jenny av Eva Wikander.

Typ av bok: vuxenbok, Hc

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails