onsdag 30 juni 2010

Min fotobok om bondgårdens djur

Författare: Thomas Downs
Foton: många olika
Originalspråk: engelska
Översättare: Maria Sandell
Förlag: Globe
År: 2009
Sidor: 64
Serie: Min fotobok 

På min skola brukar de i ettan prata om bondgårdens djur. Det visade sig dock att de allra flesta av de vi ägde var alldeles för svåra för ettorna att läsa själva. På det sättet är Min fotobok om bondgårdens djur jättebra! Det är korta meningar och lite text tillsammans med stora fina foton. Texten är kanske inte alltid den mest informativa och på några ställen känns det inte som bilden och texten hör ihop helt, men som en första bok om bondgårdsdjur är den perfekt! Jag ska absolut spana in de andra böckerna i serien till hösten och överväga inköp. Jag gissar att böckerna om kattungar och valpar sällan skulle finnas inne...

Typ av bok: fakta (uQdf)
Finns boken att låna?

Bokbloggar som har skrivit om boken:
Bok ohoj!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails