tisdag 30 oktober 2012

Yarden

Författare: Kristian Lundberg
Förlag: Symposion
År: 2010
Sidor: 144
Typ av bok: vuxenbok

Detta var den senaste bokcirkelboken och definitivt inte en bok jag skulle ha valt själv. Boken är självbiografisk och speglar Kristian Lundbergs svåra år då han inte fick några jobb som skribent utan tvingas ta jobb på Yarden i Malmö där han arbetar under stränga och osäkra förhållanden. Han tjänar inte tillräckligt med pengar och tillbringar sina få lediga timmar med att sova och skriva och tänka tillbaka på sitt tidigare liv.

Boken väckte en hel del diskussion. Personligen tyckte jag att den var lite tjatig och krafsade bara på ytan angående de ämnen jag tyckte var de mest intressanta: hand uppväxt, varför han inte fick jobb som skribent och relationen till sin son. Jag var dock den i bokcirkeln som hade minst till övers för boken och med tanke på att boken har vunnit priser antar jag att det helt enkelt är mig snarare än boken som det är lite fel på. ;)


Andras tankar om boken:
Bokhora
Boktoka
SvD

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails