onsdag 7 maj 2014

Koko och Bosse






Koko säger mest "JAG VILL INTE!" vad än Bosse säger att de ska göra. Koko vill inte gå hem från lekplatsen, lägga sig, gå upp på morgonen, åka till affären eller betala för mössorna och marängerna. Oftast låter Bosse Koko hållas och oftast hjälper det minst lika bra som att säga ifrån.


Det finns massor av saker som jag gillar med boken! Jag gillar att Koko kan vara könslös och att Bosse är snäll (och smart!) och låter Koko hållas. Och Koko gör oftast som Bosse vill till slut ändå. Jag gillar illustrationerna och att många uppslag har en genomgående färg. Och så gillar jag att det inte är så mycket text. Lite och läsa och mycket att diskutera, helt enkelt. I år har jag läst den för förskoleklass och förskolan.


Påminner om: Vem bestämmer av Wirsén och Tesslas mamma vill inte av Mendel-Hartvig handlar också om trots och om det är barnet eller den vuxne som bestämmer.

Författare och illustratör: Lisen Adbåge
Förlag: N&K
År: 2011
Sidor: 32
Typ av bok: bilderbok (Hcf)


Andras tankar om boken:
Barnboksprat
Bokunge

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails