tisdag 16 juni 2015

Pssst!

Efter att Paula hade hyllat denna bok på sin blogg var jag ju bara tvungen att köpa in den till skolbiblioteket och läsa.

Boken består av tolv korta kapitel. En fin och tänkvärd serie om livet ur Violas perspektiv som går på mellanstadiet och funderar på framtiden och varför hon är som hon är - om att passa in men ändå gå sin egen väg.

Jag tyckte om den även om jag blev lite besviken. Gissar att jag förväntade mig ett underverk efter Paulas hyllning och den är ett litet mästerverk på sina ställen men jag tror inte att den kommer att bli min mest utlånade bok. Hoppas dock att jag har fel. Kanske den kräver en långsam omläsning?



Pssst!
Författare: Annette Herzog
Illustratör: Katrine Clante
Förlag: Wibom Books (2015)
Typ av bok: uHci, Serie


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails