tisdag 30 november 2010

Statistik i november

Plöjningen av böcker fortsätter. Denna månaden gällde det att sätta sprätt på bibliotekets sista slantar vilket innebar att jag läste in mig lite extra - framförallt på massor med Sluka Lätt. Inte så mycket ur de egna hyllorna med andra ord.

Månadens bästa: Åh denna månaden har jag ju läst massor med bra! Igelkottens elegans har satt spår liksom Tonje och det hemliga brevet. Och Hos doktorn köpte jag så fort jag slutat skratta.

Lästa böcker: 41 stycken
varav 3 ur egen bokhylla - resten bibliotekslån

Antal sidor: 2529 + 12 böcker utan numrerade sidor.

Tjockaste boken: Igelkottens elegans med 346 sidor.

Fördelning efter boktyp:
Bilderbok: 10, Börja Läsa: 5, Hcf: 4, Hcg: 2, Sluka Lätt: 12, uHce: 4, Hce: 1, fakta: 3 

Fördelning efter år:
2010: 35, 2009: 3, 2008: 2, 1997: 1

Fördelning efter originalspråk:
danska: 2, engelska: 18, franska: 2, norska: 3, svenska: 16

Fördelning efter förlag:
9: Argasso
7: Nypon 
5: R&S
3: Alfabeta, Berghs och Hegas
2: B. Wahlströms och N&K
1: Barrington Stoke, Egmont Kärnan, Globe, Kabusa, Sekwa, Semic och Turbine

Fördelning efter författarens kön:
Kvinna: 25 och Man: 16

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails