onsdag 24 juni 2015

Fallet

Oj. Det är sällan en bok inte alls tilltalar mig, men nu har jag läst en bok jag inte alls gillade.

Boken består egentligen av två berättelser även om båda hör ihop. Första heter Duffy, men hade lika väl kunnat heta Bäcken och den andra delen heter Armborstet.

Jag vet inte om det berodde på mitt ointresse, men jag upplevde historien som rätt rörig och jag hade svårt att hålla isär personerna, men jag gör ändå ett försök till kort redogörelse: Boken handlar om ett rätt stökigt gäng med killar som driver omkring och har en rätt tuff attityd mot varandra. De har inget att göra. De roar sig med att hoppa över en bäck med jätteäckligt vatten och utmanar varandra att hoppa där det är så brett som möjligt. En av killarna bestämmer sig för att hetsa en av de andra att hoppa där man behöver mellanlanda på ett kylskåp halvvägs och det han vet, men inte hoppkillen vet, är att kylskåpet nog inte sitter fast i dyn. Det slutar inte så bra. I den andra delen av boken bestämmer sig två av killarna att sno storebrors armborst som de absolut inte får röra och ger sig ut till skogs för att provskjuta lite. Det slutar inte heller så bra.

Blir inget inköp och har svårt att se vem jag skulle rekommendera denna bok till. Så kan det gå.

Fallet
Författare: Anthony McGowan
Förlag: Argasso (2013)
Typ av bok: uHce


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails