tisdag 5 juli 2011

Farlig midsommar


Författare: Tove Jansson
Uppläsare: Mark Levengood
Antal CD: 3 stycken
Tid: 3 timmar
Förlag: Bonnier Audio
År: 2007
Serie: Mumin


Det brukade gå ganska snabbt för mig att lyssna igenom en CD-bok innan, men sedan jag fick läsplattan så har mp3n fått en konkurrent om min lästid på bussen. Det är nog anledningen till att det har tagit evigheters evigheter att lyssna igenom dessa tre ynka skivor.

Hur som, naturkatastroferna drabbar Mumindalen och muminfamiljen flyr iväg tillsammans med diverse vänner. De hittar ett tillfälligt hem ute på havet i form av en flytande teater. Ingen från mumindalen har någon erfarenhet av teaterlivet och förstår inte meningen med målade kulisser och andra märkligheter. Teaterråttan Emma berättar dock hur allt ligger till och Muminpappan börjar genast skriva sitt livs första teatermanus!

Jag minns inte vad jag tyckte om Farlig midsommar när jag läste den för flera år sedan. Nu var jag dock inte lika förtjust i denna som de tidigare delarna jag lyssnat på, men det kan bero på att jag ha strölyssnat och därför inte kommit in i berättelsen på samma sätt. Jag älskar dock Lilla My, som nu presenteras och ställer till med en hel del ofog. Hon har helt klart helt ljuvliga repliker.


Typ av bok: CD-bok (Hcf)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails