torsdag 7 mars 2013

Min vän Lage

Författare och illustratör: Eva Lindström
Förlag: Alfabeta
År: 2001
Sidor: 32
Typ av bok: bilderbok

Lage är en uggla från Tingsryd som jobbar som hålborrare i butiker där det ska sättas upp hyllor och ibland är han med i naturprogram på tv. En dag går det dock lite snett på jobbet och plötsligt står Lage utan jobb och då går det både utför och uppför.

Jag hittade denna förtjusande bilderbok medan jag pluggade och jag minns hur jag och Jessica satt och skrattade högt åt clementinscenen. Tyvärr går boken inte längre att köpa och jag har den varken i min ägo eller på mitt bibliotek men nu lånade jag in den från stadsbiblioteket för att se om den fortfarande höll måttet, nu när jag har läst åtskilliga bilderböcker sedan sist. Och ja, jag tycker fortfarande att Lage är sjukt charmig, och jag tror fortfarande att jag har betydligt större behållning av den än den tänkta målgruppen. Hoppas jag springer på den på någon loppis snart. Om inte annat snubblade jag över denna länk. Film låter ljuvligt!


Andras tankar om boken:
dagensbok

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails