onsdag 16 oktober 2013

Det är inte min hatt

Författare och illustratör: Jon Klassen
Originalspråk: engelska
Översättare: Marianne Lindfors
Förlag: Hippo
År: 2013
Sidor: 32
Typ av bok: bilderbok

Jag vill ha min hatt var helt klart en av förra årets storfavoriter och sedan jag läste den och hittade denna på youtube har jag gått i väntans tider. Och nu är den alltså här!

Istället för att följa den som har blivit av med sin hatt, som i förra, är det nu tjuven som är huvudpersonen. En hattjuv med mycket gott självförtroende som tror att den med lätthet kommer att komma undan med sitt byte.

Tyvärr var den inte lika ljuvlig som den förra. Jag gissar att det beror på att handlingen var lite väl lik den förra och att det inte var lika många karaktärer i denna. Det var ju så många söta djur i förra och i denna är det ju bara en liten fisk, en stor fisk och en krabba. En jättekul och bra bok, men inte lika fantastisk som föregångaren. Kul med en bok under ytan, dock!





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails