fredag 9 januari 2015

Alla tre vilar

Dags för vilosynd på förskolan! Idde, Ester och Valle går alla och hämtar sina sovsaker och gosedjur. Valle somnar så fort sagostunden börjar men Ester är klarvaken. Hon har problem att hålla rätt på sina tre små gosedjursmöss och behöver kolla efter vilka som sover och inte. Lagom till att hon börjar känna sig sömning så är vilostunden redan över! Plötsligt är hon jättetrött! Vad ska hon göra nu?

Fin och vardagsnära berättelse! Gillar att det börjar heta förskolan istället för dagis även i böckernas värld. Maria Nilsson Thores illustrationer är, som vanligt, helt ljuvliga och jag känner verkligen igen mig i Ester nu så här precis efter julledigheten. När det är läggdags om kvällarna är jag tokpigg och vänder och vrider mig till mitt i natten, men nog har jag lyckats nå avgrundsdjup sömn till klockan ringer på morgonen...



Alla tre vilar
Författare och illustratör: Maria Nilsson Thore
Förlag: Bonnier Carlsen (2014)
Typ av bok: bilderbok
Provläs


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails