fredag 30 januari 2015

Jag är Love

Love har ett problem - alla blir kära i honom! Det kan låta som ett trevligt problem men inte när det verkligen är ALLA - både klasskompisar, lärare och ett och annat husdjur! Några på skolan är inte bara småtrånande utan helt besatta och när de börjar slå in dörrar och tvinga sig in i hans hem inser hans föräldrar att situationen är ohållbar.

Hans pappa, som han knappt har någon kontakt med, kommer och kör honom till en ny skola där han ska få lära sig att hantera sin kärleksaura. Det visar sig att alla på skolan har någon typ av kraft och att skolan kallas för monsterskolan.

Riktigt spännande och underhållande bok! Jag har tidigare läst Förvandlad, som utspelar sig på samma skola, men delarna är verkligen helt fristående. Synd att Mårten Melin bara har gett ut tre böcker i denna serie för jag vet många elever på min skola som gärna hade läst några delar till. Extra kul i denna bok var kopplingen till anda av Mårten Melins böcker: Amor anfaller, Jävla Lucia och, självklart, Förvandlad. Sånt gillas!


Jag är Love
Författare: Mårten Melin
Förlag: Rabén & Sjögren (2012)
Sidor: 176
Serie: andra boken om Monsterskolan
Typ av bok: Hcg


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails