lördag 23 oktober 2010

Barna Hedenhös

Författare och illustratör: Bertil Almqvist
Förlag: Bonniers
År: 1948 (min utgåva 1988)
Serie: första boken om Hedenhös

I den fösta boken om barna Hedenhös presenteras hela stenåldersfamiljen och dess djur och man får veta vad som hände när hästen Hårfagre rymde och hur familjen tvingades fly efter att ha kidnappat en vildsvinsunge.

Jag minns att Hedenhös-böckerna var storfavoriter när jag var liten och därför tänker jag nu läsa igenom några av dem för att se om de ännu håller. De är ju trots allt skrivna för 60 år sedan! Första är helt okej och lättsamma även om jag inte tycker att den är speciellt rafflande.

Typ av bok: bilderbok fast nästan mer som en serie
Finns boken att låna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails