tisdag 26 oktober 2010

Djävulsbacken

Författare: Daniel Zimakoff
Illustratör: Peter M. Jensen
Originalspråk: danska (Danmark)
Översättare: Catharina Andersson
Förlag: Hegas
År: 2009
Sidor: 24

Snart är det Eriks födelsedag och han önskar sig en enda sak: en ny cykel. Den ska han sedan cykla med ner för den beryktade djävulsbacken där det gäller att ha ordentliga bromsar. Bara de allra modigaste vågar kasta sig utför den backen med sin cykel. Och kanske får Erik en ny cykel för han tycker att det luktar ny cykel i källaren.

Rolig och lättläst bok med en oväntad vändning på slutet. När jag läste den första gången tänke jag att den nog passar väldigt bra som muntlig berättelse. Roliga illustrationer som verkligen visar hur brant djävulsbacken är... Själv hade jag aldrig vågat cykla nedför - och det kanske är tur att jag är lite feg...

Nyligen har Satans torn kommit av samma författare, men den har jag ännu inte läst.

Typ av bok: Hcf
Finns boken att låna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails