onsdag 15 maj 2013

Mitt namn är O

Författare: Sam Enthoven
Originalspråk: engelska
Översättare: Helena Olsson
Förlag: Argasso
År: 2013
Sidor: 77
Typ av bok: Sluka Lätt (uHce) 

O är en mystisk varelse som, genom att ikläda sig mänsklig skepnad, ska ta sig in i det säkraste bankvalvet som finns. Fällorna och hindren är många men O har ett tydligt mål, som läsaren bara kan ana, i alla fall till en början.

Argasso brukar leverera spännande och lättlästa böcker. I denna bok var det utan tvekan hög puls men lite för avancerad för att kallas lättläst, i alla fall för mina elever upp till sexan. Denna krävde verkligen sin läsare, märkte jag när jag försökte slöläsa den på bussen hem från jobbet. Något säger mig att jag hade gillat den betydligt mer som film.


Andras tankar om boken:
BokLus
I bokens värld och allt möjligt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails