onsdag 8 maj 2013

Restips för utomjordingar: din guide till planeten jorden

Författare: barn mellan 8 och 14 år som besökt Berättarministeriet.
Illustratör: volontärer kopplade till Berättarministeriet.
Förlag: Bonnier Carlsen?
År: 2013
Sidor: 93
Typ av bok: "Citatbok"

Vilken kul idé! Jag blir helt klart sugen på att testa något liknande på min skola!

Ett antal barn mellan åtta och fjorton år har besökt Berättarministeriet och i korta meningar skrivit ner vad en utomjording bör tänka på när den besöker jorden. Vilka platser bör besökas? Vilken är den godaste maten? Hur får man vänner och hur beter man sig överhuvudtaget när man träffar en jordbo?

Boken i sig är snabbläst och för min del tänder jag mer på projektet i sig än själva innehållet i boken. Jag skulle vilja veta mer om hur boken blev till. Började de att spåna ihop eller fick barnen bara rubrikerna? Det hade varit extra kul om det dessutom hade varit barnen själva som även fick illustrera boken.

Jag fick min upplaga genom Booked och den passade ypperligt att läsa på min läsplatta. Nu får jag klura på konceptet och se om jag kan göra något eget av det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails