tisdag 7 maj 2013

Ut ur skuggan

Författare: Beth Bracken och Kay Fraser
Illustratör: Odessa Sawyer
Originalspråk: engelska
Översättare: Hans Peterson
Förlag: Nypon
År: 2013
Sidor: 92
Serie: Svarta skogens hemlighet 2
Typ av bok: SL Hcg

Andra delen tar vid där första slutade. Lucy är fångad hos feerna och försöker förstå vart hon är och varför medan Soli har ångest för vad hon har gjort mot sin vän och söker hjälp för att ta reda på vad hon kan göra för att få tillbaka Lucy från feerna.

Det hinner inte hända så mycket i tvåan. Det är mer som ett kapitel ur en bok än en hel bok, men det passar ju bra för den som vill ha något lätt- och snabbläst. Det innebär dock, precis som jag skrev på första delen, att jag inväntar alla delarna innan jag köper in dem, annars har jag bara ett gäng här som varannan dag kommer att undra när nästa del kommer så de får veta hur det går. Ska bespara både mig och dem de bekymret. ;)

Jag hoppas även på en andra upplaga av denna bok med tanke på att tryckfelsnisse har sett till så det står en etta på ryggen även på denna...



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails