lördag 5 februari 2011

Gravjord

Författare: E. E. Richardson
Originalspråk: engelska (Storbritannien)
Översättare: Helena Olsson
Förlag: Argasso
År: 2009
Sidor: 87

Darren är både arg och ledsen när hans vän Luke dör i en olycka. Livet är orättvist när han dör så ung medan den elaka och skumma granntanten som ingen gillade levde hur länge som helst! Darren känner att han skulle kunna göra vad som helst för att få Luke tillbaka i livet och plötsligt kommer han på att han kanske har ett redskap som kan väcka honom till liv igen, men kommer det att fungera?

Detta är en av de populäraste böckerna på biblioteket. Den lånas nog ut en hel del på omslaget, men än har ingen direkt blivit besviken på innehållet utan kommer tillbaka och vill ha något liknande. Därför kände jag mig tvungen att - äntligen - läsa den, så att jag kan försöka komma på något liknande... Jag tycker boken var spännande och läskig och jag förstår att många gillar den.

Påminner om: ska klura på likande böcker och, även om jag inte kommer på någon som är jättelik, så kan jag nog komma på en och annan nästa gång jag får frågan.

Typ av bok: Sluka Lätt (uHce)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails