torsdag 17 februari 2011

Kuslig kväll

Författare: Thomas Halling
Illustratör: Sofia Falkenhem
Förlag: Alfabeta
År: 2010
Sidor: 79
Serie: Trio i trubbel

När de tre syskonen Oskar, Maja och Linus spelar fotboll råkar de hitta en övergiven kattunge i en buske. Maja vill genast ta hand om den, även om deras mamma är allergisk. I jakten på kattungens ägare hamnar dock syskonen i ett riktigt läskigt och farligt äventyr.

Detta är den andra boken i Trio i trubbel som jag läser och jag tycker de är välditg spännande och kusliga för att vara så korta. Bra med skräck för lite yngre! Jag är trött på skräckböcker där det visar sig vara flaxande lakan istället för spöken eller där varulvarna är snälla och mest vill ha en kompis. Frågar man efter skräck och tar en bok som ser läskig ut så vill man ju faktiskt rysa lite! Detta tycker jag Thomas halling har lyckats bra med. Sen tror jag dock att det är lagom skräck för lågstadiet snarare än för mellanstadiet, även om boken är Hcg-signad.

Typ av bok: Hcg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails