lördag 23 april 2011

Mitt liv som monster

Författare: Mårten Melin
Illustratör: Mimmi Tollerup
Förlag: Hegas
År: 2011
Sidor: 17
Serie: andra boken om Alma (Mitt liv som...)


Nu har jag gjort min läsplattedebut! Jag har fått en läsplatta genom jobbet som ska testas grundligt och första boken jag lånade blev Mitt liv som monster. Boken är en uppföljare till den första boken om Alma: Mitt liv som apa. I den boken trampade Alma på en A-brunn och förvandlades till en apa! Därför trampar hon i början på denna boken på en M-brunn, i hopp om att få bli människa igen. Sådan tur har hon dock inte. Istället blir hon ett monster så fort hon blir arg! Något måste göras, men vad?

Jag tycker böckerna om Alma är charmiga och passar även lite äldre, lässvaga elever. Jag gillar dessutom Mimmi Tollerups illustrationer. Mer utförlig information om vad jag tycker om läsplattan kommer senare, men först måste jag vänja mig vid den lite till.


Typ av bok: Hcf

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails