tisdag 31 maj 2011

En förknorrad vinter

Författare: Måns Gahrton och Johan Unenge
Illustratör: Johan Unenge
Förlag: BC
År: 2010
Sidor: 146
Serie: sjunde boken om Hotell Gyllene Knorren

Det är vinter och Gyllene Orren tävlar mot Grossmans om att få den åtråvärda Snöstjärnan. Det är en utmärkelse som det bästa vinterhotellet får. Tävlingen är ganska ojämn redan från start och Ingos galna upptåg tillsammans med grisen Pyret verkar knappast göra saken bättre.

En bok med många tokigheter. Jag har läst det ett och två innan, men tycker absolut att man kan läsa dem lite i vilken ordning man vill. Det är ju i och för sig en fördel att börja med del ett, för det är ju i den som familjen köper hotellet och karaktärerna beskrivs lite mer ingående. Nu gick ju dock serien som julkalender förra julen så karaktärerna har man troligtvis rätt bra koll på ändå (om man nu kollade, men det gjorde väl alla?!).

Jag läste den på min platta och det var kanske inte optimalt med tanke på alla illustrationerna i boken. Jag hade inställt på ganska liten text för att slippa bläddra så mycket men bilderna är likväl stora och hackar upp texten lite. Funkar nog bra som e-bok på större platta eller för någon som är med blädderivrig än jag.


Typ av bok: Hcf

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails