onsdag 24 november 2010

Big Bang

Författare: Torsten Bengtsson
Illustratör: Stefan Lindblad
Förlag: Nypon
År: 2010
Sidor:121

Boken handlar om Robin som har ett ganska händelserikt liv. Hans kompis Samir blir påkörd av en bil när han cyklar och bilisten smiter från olyckan! Allt Robin minns är att det är en vit Volvo med ett registreringsnummer som börjar på W. De har dock inte tid att leta så mycket efter bilen för de ska passa en stor hårig fågelspindel åt Robins syster och dessutom vill drömmer killarna om att starta ett band.

En spännande och händelserik berättelse som känns rätt vardaglig. Den är snabbläst och jag gillar den, även om den på sina ställen är väl klyschig. Dessutom förstår jag inte riktigt meningen med illustrationerna. Det är bara sju illustrationer (om man räknar omslagsbilden och jag har räknat rätt) vilket kändes som lite få i en så tjock bok. Det var långt mellan dem och jag tänkte "oj, en bild!" de få gånger de kom. Bilderna gav heller inte berättelsen något mervärde, enligt min mening. De hade kunnat hoppas över med andra ord.

Typ av bok: Hcg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails