måndag 29 november 2010

Ole är hungrig på godis!

Författare: Grethe Rottböll
Illustratör: Anna-Karin Garhamn
Förlag: Egmont Kärnan
År: 2010
Sidor: 29
Serie: Tredje boken om Ole

Oles hemsida

Ole älskar godis och sötsaker och under en dag får han i sig en hel del. Och mätt blir han! Och faktiskt ganska illamående. När det är dags för middag får han inte ner en ärta ens för magen är redan full av godis. Han får lära sig att det är betydligt smartare att äta andra saker. Det finns faktiskt mat som gör en både smart och stark. Men det är inte helt lätt att börja gilla morötter lika bra som sega råttor.

Jag gillar! De tidigare Ole-böckerna har också varit roliga (framförallt Ole får en hamster), men denna kan jag känna igen mig själv i en hel del. Men varför nytt förlag? Gillar inte Rabén & Sjögren konceptet?

Typ av bok: bilderbok (Hcf)
Finns boken att låna?

3 kommentarer:

Ole sa...

Halloj!

Vad glad jag blev när jag läste att du tycker att böckerna om mig är skoj!
Tjingelipling/ Ole

Sandra sa...

Och vad glad jag blir att du läser min blogg Ole! Fortsätt med det! ;)

ole sa...

Självklart! : )

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails