måndag 29 november 2010

Prisad med körsbär!

Bloggvärlden är en uppmuntrande värld och full av fina utmärkelser som man kan få och ge. Och nu har jag fått mitt allra första pris! En Cherry on Top Award av BokMamma. Jag blev galet glad och både tackar, bockar och niger. =)

För awarden gäller följande:

1. Tacka den du har mottagit prisen ifrån.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.

Punkt ett och två är, så klart, de lättaste. Punkt tre och fyra har krävt lite mer eftertanke. Detta är hur som mina svar:
1. Frida Nilssons böcker är fantastiskt roliga. Kråkans otroliga liftarsemester en en given favorit.
2. Jag älskar Åsa Linds tre böcker om Sandvargen.
3. Och så kan jag inte riktigt leva utan Tove Jansson. Älskar muminböckerna och har svårt att välja en favorit men kanske Pappan och havet.

Detta pris har gått runt i bloggvärlden ett tag så en del har kanske redan fått det tidagare. Fem av mina favoritbokbloggar är dock:

1. Fantastiska Barnboksprat som alltid har de bästa recensionerna, tycker jag.
2. Världens bästa bok som håller mig uppdaterad på både nya och gamla ungdomsböcker.
3. Ge mig boken! verkar läsa ungefär samma böcker som jag, vilket är bra. Dessutom gillar jag bloggnamnet.
4. Böcker kan ta dig vart du vill! är ännu en blogg där jag älskar både namnet och innehållet!
5. Flaskposten gör bra intervjuer med författare och skriver bra om böcker.

2 kommentarer:

Jennie Elmén sa...

Hej,
Jag tackar så hemskt mycket för min nominering och vill säga att jag blev otroligt glad. Det är alltid jättekul när någon uppskattar det jag gör och delar min passion för böcker och läsning. Stort stort tack!

Kramar
Jennie som bloggar på Världens bästa bok

Helena / Barnboksprat sa...

Åh, tack så mycket för värmande ord! Jättekul, vi ska strax tota ihop ett inlägg och skicka priset vidare.

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails