söndag 21 november 2010

Vad hände med Jennie?

Författare: Caroline B. Cooney
Originalspråk: engelska (USA)
Översättare: Kersti Wittbom
År: 1997 (min utgåva 2007)
Sidor: 202
Serie: andra boken om Jennie

Läs om första delen, Saknad: Jennie 3 år.

Janie har hittat sin biologiska familj och de kräver att hon kommer och bor hos dem. Under de första månaderna ska hon dessutom inte få höra av sig till de hon anser är sina föräldrar, sina vänner eller pojkvän och alla envisas med att kalla henne det hon föddes att heta: Jennie. Även om hennes dröm var att finna sin biologiska familj så är kanske det inte så lätt att anpassa sig till ett nytt, och dessutom påtvingat, liv.

Jag gillade första boken men denna delen kändes mest banal och tjatig och lite som en mellandel. Även om jag är besviken kan jag nog inte låta bli att läsa den tredje, och avslutande, delen så jag får veta hur allt slutar.

Påminner om: Läs Hemligheten istället.

Typ av bok: uHce

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails