söndag 12 december 2010

Bokfrågornas ABC - O

Jösses vad jag är efter i utamningen! Här kommer, hur som, mina O-svar i Enligt Os utmaning. 

Ännu ett bokpris den här veckan, ett endast för kvinnor Orange Prize for Fiction som delats ut sedan 1996. Vet du något om priset? Har du läst böcker av någon pristagare? Är det bra med ett pris för kvinnliga författare?
Har aldrig hört talas om priset och tror inte att jag har läst något av författarna. Har ingen direkt åsikt angående om det är bra eller dåligt med ett pris för enbart kvinnliga pristagare. De flesta pris är väl bra?

Berätta om en bok som du tyckte mycket om, trots att du inte trodde att du skulle gilla den. En oväntad favorit alltså!
Några av lärarna hade nyligen läst Igelkottens elegans i sin bokcirkel så när valet föll på den för vår BokO var jag rätt säker på att det skulle bli riktigt seg läsning - men icke!


Jag är inget fan av Peter Harrysson, men tänker ändå sno ett av hans favorituttryck. Jag vill att du berättar om en bok som var olidligt spännande!
Måste nog bli Hungerspelen. Har valt den boken innan i utmaningen men det är helt klart en bok som är svår att släppa (när man väl har tagit sig igenom den halvsega inledningen). 


Och slutligen vill jag höra om en bok om ett mindre trevligt ämne. Har du läst någon bok om otrohet som du tycker är bra?
Det beror på vart man drar gränsen för otrohet, men i Pussar och PS är Elliot ihop med två tjejer! Till en början vet inte Johanna och Emma om att båda är ihop med samma kille och vad händer när sanningen uppdagas? 


1 kommentarer:

enligt O sa...

Läser Revolt nu, men det går segt då jag inte riktigt vill läsa ut den. Den är bra det är den, men ännu så länge inte wow.

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails