onsdag 4 augusti 2010

Rim och ramsor för händer, fötter och kropp

I urval av Lotta Bergqvist och Annika Lundberg
Förlag: Bonnier Carlsen
År: 2010
Sidor: 59
Serie: Lilla barnkammarboken

58 rim och ramsor som riktar sig till de allra minsta. 26 av dem finns med på den medhörande CDn, varav några är med melodi. Jag känner att en CD inte fyller samma funktion till denna som till Godnattvisor. Är det visor behöver jag kanske höra melodin men med ramsor behöver jag ju inte samma hjälp. Liksaså skulle jag nog ha lättare att sätta på en CD med musik så barnet kan lyssna själv medan det känns lite mindre lockande med en CD med korta ramsor. Det hade varit bättre med en medhörande film ist så man kan se hur rörelserna ska utföras. I de flesta av ramsorna står det brevid vad som ska göras, men om man nu vill skicka med något extra vore nog det bättre än CDn.

Och så var det det här med att spåren på skivan inte alls följer ordningen i boken igen. Och heller inte alfabetisk ordning. Har försökt knäcka koden men det är över mitt förstånd.

Låter kanske lite gnällig nu men om man bortser från CDn så är det en fin liten bok! Jag gillar små rim och ramsor och det var en bra blandning av gamla och nya.

Typ av bok: Rim och ramsor

Bokbloggar som har skrivit om boken:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails