söndag 29 augusti 2010

Världens bästa citat om böcker

Förlag: Brombergs
År: 2005
Sidor: 127

I jakt på bra bokcitat till Bokfrågornas ABC läste jag igenom den lilla boken Världens bästa citat om böcker. Mina främsta favoriter samlade jag ihop i ett dokument. Tänkte, från och med nu, skriva ett citat då och då i högerspalten som jag byter ut lite efter behag.

Och jakten på bra bokcitat fortsätter, då det ju inte är något man någonsin kan få för mycket av.

Boken är ett reafynd sedan många år tillbaka. På biblioteket hittade jag en äldre upplaga som faktiskt var lite bättre i ett avseende - den var uppdelad efter citat om författande, citat om läsande osv. I boken jag har är alla huller om buller.

Typ av bok: Citatbok
En tidigare upplaga av boken finns att låna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails