torsdag 12 augusti 2010

Flytande vatten

Författare: Kjetil Johnsen
Originalspråk: norska (Norge)
Översättare: Barbro Lagergren
År: 2009
Sidor: 181
Serie: TRE del 4 (läs om första delen)

Fjärde delen i serien TRE utspelar sig från åtta dagar före mordet till dagen efter mordet. En person har redan dött och innan boken är slut kommer även en av de fyra vännerna vara död.

Det är svårt att skriva något om handlingen utan att avslöja för mycket för den som ännu inte läst de tre första delarna. Spänningen stiger hur som! Och på flera ställen i boken vrids historien genom att författaren omnämner personer som han/hon och jag då tror att det är en viss person, men efter att ha läst en bit inser jag att det är en annan än jag först trodde. Det leder till att jag får stanna upp ibland och tänka efter, men det är bara bra. Spännande är även att fast mordet nu har skett så vet man ännu inte vem som är mördad, även om jag har mina aningar...

Typ av bok: deckare, uHce
Finns boken att låna?

Bokbloggar som har skrivit om boken:
Amelie´s boktips

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails