fredag 13 augusti 2010

Min fotobok om kattungar, valpar och polardjur

Författare och illustratörer: Flera olika
Förlag: Globe 
År: 2009
Sidor: 68 x 3
Serie: Min fotobok

Nu tar jag tre böcker på en gång! Jag har tidigare läst Min fotobok om bondgårdens djur och nu har jag även läst Kattungar, Valpar och Polardjur. I de flesta fall jättefina bilder på toksöta djur och lagom svår text med mer eller mindre relvant fakta. Sist i polarboken är dessutom en översikt över vilka djur som bor på nord- respektive sydpolen. Tyvärr finns bara bokomslagen på danska på förlagets hemsida, men bilderna är de samma på de svenska utgåvorna. Och visst låter det lite roligare med Dyr fra kolde steder än Polardjur?

Typ av bok: Faktaböcker
Finns kattboken att låna?
Finns hundboken att låna?
Finns polarboken att låna?

1 kommentarer:

Hampus sa...

hej... jättefina!

jag gör mina egna fotoböcker av mina bilder på www.solentro.se


ha de/h

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails