söndag 1 maj 2011

Statistik i april 2011

Månadens bästa: Jag inser att jag har läst mycket bra denna månaden, så det blir svårt. Ankomsten är helt klart månadens vackraste men det är Den utvalde och Prins Charles känsla som jag har tänkt på mest och diskuterat flitigast med min omgivning. Men så vill jag nämna Fienden också för den var så galet spännande.

Lästa böcker: 34 stycken
varav 5 ur egen bokhylla (6 om CD-boken räknas) - resten bibliotekslån

Antal sidor: 3787 + 4 CD

Tjockaste boken: Fienden med 443 sidor.

Fördelning efter boktyp:
Bilderbok: 6, Börja Läsa: 3, Hcf: 10, Hcg: 3, uHc(e): 4, Hc(e): 2, serier: 4 och 1 på engelska

och 1 CD-bok

Fördelning efter år:
2011: 11, 2010: 8, 2009: 5, 2008: 1, 2007: 1, 2006: 1, 2004: 1, 2003: 1 2001: 1, 1999: 1, 1997: 1, 1989: 1 och 1960: 1

Fördelning efter originalspråk:
danska: 2, engelska: 9, franska: 5, norska: 1, svenska: 17

Fördelning efter förlag:
6: 
Rabén & Sjögren
5: Bonnier Carlsen
4: B. Wahlströms
3: Hegas
2: Bonnier Pocket, En Bok För Alla och Nypon
1: Atrium, Barrington Stoke, Berghs, Bonnier Audio, Galago, Isaberg, Kabusa, Månpocket, Telegram och Wibom Books

Fördelning efter författarens kön: 
Kvinna: 22 och Man: 12



Alfabetsutmaningen: (fetstilta är månadens nya)
A - Alakoski, Susanna: Svinalängorna
B - Bulgakov, Michail: Mästaren och Margarita, Bylock, Maj: Solstenen
C
D - Doyle, Debra: Trollkarlsskolan
E
F
G
H - Holman, Felice: Gömstället
I
J
K
L - Lärn, Viveca: Midsommarvals, Larsson, Kerstin G.: Ivos resa, Lindgren, Astrid: Mio, min Mio
M - Mangold, Maud: Dödgrävarens gåva
N - Nilsson, Frida: Hedvig och sommaren med Steken, Nilsson, Johanna: Janis den magnifika
O
P - Palmaer, Andreas: Zombieboken Palmaer, Andreas: Varulvsboken
Q
R - Rosoff, Meg: Justin Case, Rubin Dranger, Joanna: Fröken Livrädd & kärleken
S - Storck, Åsa: Rymlingen, Sundh, Kerstin: Miranda och den blå skålen, Sørlle, Steinar: Isnatt
T
U
V
W
X
Y
Z
Å
Ä
Ö


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails